Professionel analyse af konkurrenterne

4B Research er et professionelt analysefirma der foretager alt lige fra konkurrentanalyse til imageanalyse for virksomheder og organisationer.

Konkurrentanalyse

Den største konkurrent er ofte en selv. Den gamle tale måde er til dels korrekt, men man må heller ikke glemme de mange andre medkonkurrenter på dagens marked. Hvis man har et godt og grundigt kendskab til sine konkurrenters styrker og svagheder, så har man på mange måder hjulpet sig selv og sin virksomhed tættere på succes og en god omsætning. Med en konkurrentanalyse fra 4B kan man kortlægge andre konkurrenters produkter og prissætninger, deres evne til markedsføring og ikke mindst virksomhedens image. Yderligere får man kendskab til konkurrenternes salg og distribution af varer, økonomi og ejerforhold. Med alt dette in mente kan man hjælpe sin egen virksomhed til at klare sig bedre og stå stærkere over for konkurrenter på markedet. Således kan en konkurrentanalyse klargøre, hvem konkurrentens kunder er og derved tilpasse sin markedsføring efter disse kunder helt specifikt. Herudover kan en konkurrentanalyse også gøre det klart, hvilke produkter der er værd at satse på, samt hvilke man skal videreudvikle og investere mere i.

 

4B Research

En konkurrentanalyse fra 4B Research er hermed en hjælp for enhver virksomhed, der gerne vil styrke og øge sine markedsandele og have en stærk profil over for konkurrenter på markedet. Helt simpelt vil konkurrencen altid handle om, hvem der kan få de fleste og bedste kunder til sig, og derved sikre sig at ens egen virksomhed eller organisation får en god indtjening. Med en konkurrentanalyse fra 4B Research får man en grundig kortlægning af, hvordan kunderne opfatter konkurrenter, deres produkter, markedsføring og image. Alt dette tilsammen giver mulighed for at lave et godt modangreb og tilpasse sin virksomhed, produkter og branding til markedets kunder. På 4-b.dk kan man læse mere om konkurrentanalyse.

Kategorier